Ystäväni pieni poika lähti Enkelten matkaan ja hänen hautajaisiin toivottiin sydämen mallista "kukkaseppele"-kakkua jonka keskellä lukisi Aamos. Sävyinä sinistä ja valkoista. Tätä kakkua tein tuhansien kyynelien saattamana ja suuri suru sydämessä. Niin lohdutonta kun lapsi lähtee Taivaskotiin

Lepää rauhassa, Aamos pieni

"Äiti, minun täytyy jatkaa,
joku kutsuu kulkemaan,
Täytyy taittaa taival matkaa,
vaikken tietä tunnekaan.

...Siellä missä toisiansa,
aallot vievät tansseihin,
siellä, veden loiskinnassa,
siellä olen minäkin.

Siellä missä korkealla,
siintää pilvi sulavin,
siellä, sinipilven alla,
siellä olen minäkin.

Avara on taivaan syli.
Tuulen tietä purjehdin.
Pääsky lentää pääsi yli,
siinä olen minäkin.

Älä pelkää, tulen kyllä.
Tulen kyllä takaisin,
iltatuulen hyväilyssä,
siinä olen minäkin."